Woensdag 19 oktober - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu Woensdag 19 oktober - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu

Woensdag 19 oktober

Door: Japie

Blijf op de hoogte en volg Janie

19 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Vandaag was stond er een lange dienst voor de boeg. Zoals ik al in mijn vorige verslag had aangegeven was de dienst van vandaag van 8.00 tot 16.30 uur. In de mail die ik al een week of twee geleden ontvangen had van Steve stond het rooster van deze week en wat we die dag zouden behandelen. Wat er bij vandaag stond: Barista shift to meet the team and familiarise with store. Nou dat is wel duidelijk en wist ik ook wat me te doen stond. Ik mocht boven op bar 1 staan. Wat dat wilt zeggen is dat ik de drankjes moet maken, een heleboel. Wel goed voor de routine die er toch wel een keer in moet komen. Als de routine er goed in zit kan je de drankjes maken alsof ze op een lopende band staan. Voor nu lukt dat met 3 a 4 drankjes achter elkaar en dan moet ik weer opnieuw beginnen. Maar na veel oefenen zal dat gaan veranderen zeggen ze allemaal, dus daar gaan we voor! Aan het begin moest ik toch weer even nadenken hoe de drankjes ook al weer gemaakt moesten worden. Was toch al weer 5 dagen geleden dat ik drankjes gemaakt heb.

Dan heb je ook nog, in NL kon je de verschillende melken best makkelijk onderscheiden van elkaar. Maar hier zijn alle pakken hetzelfde, ze hebben alleen een andere kleur etiket en dop. Nou ik moest toch elke keer goed kijken welke pak ik moest hebben, en kijken kost tijd. En ja daar kwam een drankje waar ik al voor vreesde, een koud drankje. Daar ben ik nog geen ster in. Elke keer maar vragen wat er in zit, hoeveel pompjes etc. Maar ook bij dit, hoe vaker je ze maakt, ooit een keer zal ik het onthouden. Ook voor de warme drankjes even op een papiertje geschreven hoeveel shotjes en pompjes er in de verschillende maten moet. Wel handig, even snel koekeloeren en door. Heb dat papiertje onder het koffieapparaat gelegd zodat ik zo kan spieken terwijl ik de melk aan het inschenken was.

Er was een inval Shift Supervisor, een leuke en gezellige vrouw. Ze kwam elke keer even vragen hoe het ging. En ook vandaag moest ik weer omschakelen om alleen maar Engels te moeten aanhoren maar om ook zelf Engels te moeten praten. Er was alleen niet helemaal doorgekomen dat ik nog geen pauze gehad had. Ik moet wel zeggen dat de dag heel snel ging. Maar rond 3 uur vroeg ze of ik beneden iemand wou overnemen zodat die op pauze kon, waarvan ik wist dat die veel later was begonnen. Dus ik gezegd dat ik het goed vond maar wanneer ik dan op pauze kon. Ooooh zei ze, heb je nog geen pauze gehad, ga jij dan nu meteen, ga heel snel weg hier. Ik dus op pauze en hoefde daarna gelukkig niet meer zo lang te werken, altijd lekker. Ik mocht toen toch diegene die beneden stond overnemen. Daar ook op bar gestaan omdat we hier niet op de kassa mogen staan. Wat ik wel lekker vind moet ik zeggen, ik word echt niet wijs van het geld hier, vooral de munten. Nou is beneden niets vergeleken met boven. Boven is het heel druk. In de ochtend is het nog heel rustig maar de piek is voornamelijk van 12.00 tot 18.00. Heb een grote stuk van die piek dus boven gestaan. Beneden was het zo rustig niet normaal. Af en toe even een drankje maken en dan weer een poos rustig. Lekker gebabbeld met de Barista die bij mij stond, dat is het enige voordeel dat je er met z’n tweeën staat.

Op een gegeven moment vroeg ik aan mijn Partner (collega dus) of ze wist hoe laat het was. Nu bleek het al 17.00 uur te zijn. Ik dat aangegeven en toen zei ze ga maar even boven vragen of je naar huis kan. Dat is wel iets wat ik moet zeggen. Heb wel een beetje het gevoel dat als je beneden staat het vergeten schaap bent. Een puntje waar ik straks even op moet letten en even met Steve overleggen. Ik naar boven en naar de SSV die de shift liep. Ik mocht naar huis, hij had niet door dat het al zo laat was. Ik kon natuurlijk niet klagen met in mijn achterhoofd dat ik gisteren eerder naar huis mocht.

Het was een lange werkdag, veel nieuwe indrukken natuurlijk maar ook nog steeds gigantisch last van mijn tand. Hele dag pijnstillers op maar het gebonk hielt maar niet op. Ik dacht miss ligt het eraan dat ze er gisteren aan gewerkt hebben dus moet nog maar even doorbijten.

Shahir had die avond heerlijk gekookt voor ons, ik heb geprobeerd ervan te genieten maar had ook met eten erg veel pijn. Toch wat gegeten maar nog niet heel veel. Na het eten was ik op de bank gaan zitten. Even lekker op de app en mijn boek bij de hand. Daan die was me aan het appen en dat is over gegaan naar een Skype sessie. Terwijl we aan de babbel waren dacht ik, oh miss leuk om te kijken of we een groepssessie kunnen doen met Daan, Adri, Pa en Ma. Dus die ook toegevoegd. Maar ze zaten alle drie in de woonkamer dus het werd een grote chaos omdat ze met meerdere zaten te skypen in de woonkamer. Uiteindelijk de skype van Pa, Daan en mij aan. Gezellig gebabbeld met elkaar. Nadat er was opgehangen ben ik nog even verder met mijn boek gegaan tot ik weer geskypet werd, het was Adri. Die moest nog even wat kwijt bij me. Daarna weer pijnstillers genomen en mijn nest ingedoken.

Morgen ook weer een lange dienst van 8.00 tot 16.30 uur.

  • 27 Oktober 2016 - 12:15

    Atella:

    Ja jij hebt luxepaarden en werkpaarden, jij bent een ....?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janie

Ik hou van reizen en mensen op de hoogte houden wat ik aan het doen ben of gedaan heb. Dit is net wat makkelijker dan Facebook;)

Actief sinds 23 Okt. 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 5080

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 13 November 2016

Edinburgh, Schotland voor mijn nieuwe baan

Landen bezocht: