Dinsdag 25 oktober - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 oktober - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 oktober

Door: Japie

Blijf op de hoogte en volg Janie

25 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Vandaag weer een vroege dienst, een dienst van 6.15 tot 15.00 uur. Toen ik wakker werd lag er nog iemand in het bed naast me. Ik ervan uitgaan dat het Jolanda was (we hebben 1 bed in de woonkamer en daar word nog wel eens mee gewisseld wie daar slaapt) Jolanda had zich van de week al verslapen en was toen bijna te laat, net op tijd. Nu wist ik dat ze vandaag al vroeg de bus moest hebben en dus al weg moest zijn. Dus ik roep haar, meerdere keren. Na een paar keer krijg ik reactie, wat blijkt, het was Mary. Ze zei dat Jolanda in de woonkamer lag, oeeeps. Ik had dat dus gemist omdat ik al in slaap was gevallen voordat dat was besproken. Ik snel mijn nest uit om me klaar te maken.

Die dag heb ik samen met Steve weer opening gedaan en aan modules gewerkt. Het was een mooie zonnige dag vandaag, wat niet wil zeggen dat het warm was. Maar het was wel lekker. Omdat het mooi weer was vond Steve dat ik wel een uurtje eerder naar huis mocht gaan. Ga lekker van het weer genieten zei die. Dat laat ik me geen twee keer zeggen.

In de bus terug naar het appartement zat ik te bedenken wat ik nou zou gaan doen. Toen besloten om even andere schoenen aan te gaan doen en dan de zee op te zoeken. Geen idee hoe ik daar moest komen dus ben maar een bus ingestapt. Kan je zeggen, is ook best leuk, zo zie je delen van de stad die je nog nooit gezien hebt. Na een lange rit kwam ik dan toch weer in het centrum uit, dit was niet de bedoeling.. Maar vanuit het centrum vertrekken zoveel bussen dat er wel eentje naar de zee zou moeten gaan. Portobello Beach moet ik hebben, dat wist ik. Dus al lopend in de hoofdstraat kijk ik bij elke bushalte en elke bus die langs komt of portobello erop staat. Uiteindelijk kwam er een bus langs, die moest ik hebben. De bus gevolgd en gekeken waar die zou stoppen. Dat was niet zover van me vandaan. Maar ik moest oversteken, en de stoplichte zijn hier niet zo snel. Wel zag ik dat er een beste rij bij de bus stond, dit kon in mijn voordeel zijn vandaag. En toen sprong de stoplicht op groen. Ik al snel wandelend naar de bus, want ja ik vertik het om te rennen naar de bus. En was net op tijd.

Na weer een stukje gereden te hebben zag ik de zee steeds dichterbij komen. Bij een bushalte uitgestapt en op gevoel naar het strand gelopen. Gelukkig heb ik een aardig richting gevoel en kwam op het strand terecht. Wat een heerlijk geluid is dan, het enige was dat ik mijn neus dicht moest houden, wat een stank. Stuk langs het strand opgelopen en toen moest ik naar de WC, maar kon niets vinden. Toen ben ik naar de bushalte gelopen, en de eerstvolgende bus richting het centrum genomen. Uiteindelijk bij een kruispunt uitgestapt waarvan ik wist dat bus 34 die langs ons appartement komt daar ook langs komt. Toen ben ik bij de KFC even naar de WC geweest en bij dat winkelcentrumpje binnen geweest. Een Muts gekocht en een bluetooth headphones gekocht. Toen de bus naar huis genomen.
Nog even gegeten en toen ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janie

Ik hou van reizen en mensen op de hoogte houden wat ik aan het doen ben of gedaan heb. Dit is net wat makkelijker dan Facebook;)

Actief sinds 23 Okt. 2016
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 5079

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 13 November 2016

Edinburgh, Schotland voor mijn nieuwe baan

Landen bezocht: