Zaterdag 29 oktober - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu Zaterdag 29 oktober - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29 oktober

Door: Japie

Blijf op de hoogte en volg Janie

29 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Dit weekend was ik gewoon vrij, wel lekker om het hele weekend vrij te hebben!
Eerst lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. Bij ons twee straten verder van het appartement is een voetbalstadions, Dit is het stadion van de Hibs, Hibernian FC. Steve die had mij gisteren verteld dat ze vandaag thuis moesten voetballen en dat er altijd wel kaartjes over waren. Dit leek me nou een leuk uitje. Even op onderzoek gegaan en wat bleek, ze moesten tegen St. Mirren. De Hibs staan eerste in de competitie en Mirren staan laatste, dit moet een leuke wedstrijd worden. Dus ik gevraagd of de andere met me mee wilden gaan. Mary en Jolanda wilden wel met me mee, leuk! Ik Steve geappt hoe we aan kaarten konden komen. Een collega Ian die zou naar de wedstrijd gaan, een diehard fan, en die zou ons opwachten om even te helpen om kaarten te kopen. Voordat we naar het stadion gingen hebben we nog even gereserveerd bij een restaurant om te eten in de avond, hier wilden we vorige week al heen maar moesten toen heel lang wachten.

Op naar het stadion, toen ik uit het raam keek zag je al een hele stoet mensen in het groen richting het stadion lopen. Ik moet zeggen dat ik heel erg verbaast was als je keek naar welke mensen er allemaal liepen. Als je zo kijkt zie je wel dat het een stadion in de stad is, of de hele buurt was komen opdraven. Van jong tot oud, en iedereen had wel iets van groen aan (ik had een groene broek aan;)) Wij kaartjes gekocht met Ian, Ian bedankt en toen moesten we nog even op Mary wachten die wat later was. Ik nog even een kijkje genomen in de fan shop, maar toen ik de rij zag dacht ik, ik koop later wel wat. Uiteindelijk Mary gevonden en gingen we op zoek naar ons plaatsje. Trappen op, heel veel trappen. Maar toen we eenmaal zaten hadden we toch best mooi uitzicht. In de verte zag je gewoon de zee, echt amazing. De wedstrijd was erg leuk. Ze hebben met 2-0 gewonnen, zoals ik zou zeggen, 1 duizend kansen gehad maar er maar twee ingeschoten. Tot mijn verbazing zelfs een penalty gemist. Maarja, winst is winst, de 3 punten waren binnen.

Na de wedstrijd zijn we Shahir gaan halen en het centrum ingegaan. Heerlijk gegeten, ik moet zeggen, het ging een stukje sneller dat we aan de beurt waren. Dus weer wat geleerd, reserveren als je ergens gaat eten. Ook de cocktails waren geweldig daar. Toen we klaar waren met eten wilden we nog niet naar huis gaan. Tijd om een leuke pub of iets op te zoeken. Maar ja, je moet wel wat leuks vinden. Mary had Paula geappt of ze een leuke tent wist maar kreeg geen reactie. Uiteindelijk heb ik Steve maar weer lastig gevallen en gevraagd of hij wat wist. Nou we moesten een taxi nemen en naar Grassmarket gaan. Onze wandelaar Mary zei dat kunnen we wel lopen, Jolanda en ik sjokkend achter Mary aan naar Grassmarket. Ook een kroeg doorgekregen waar we heen konden. Dit was meteen de eerste pub die we tegen kwamen. Halloween is hier best groot en ook hier was bijna iedereen verkleed. Wij toch naar binnen, erg leuke muziek moet ik zeggen! Rond een uur of 12 hadden we de taxi naar huis genomen. Bij thuiskomst meteen ons bed in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janie

Ik hou van reizen en mensen op de hoogte houden wat ik aan het doen ben of gedaan heb. Dit is net wat makkelijker dan Facebook;)

Actief sinds 23 Okt. 2016
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 5105

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 13 November 2016

Edinburgh, Schotland voor mijn nieuwe baan

Landen bezocht: