Zondag 30 oktober - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu Zondag 30 oktober - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu

Zondag 30 oktober

Door: Japie

Blijf op de hoogte en volg Janie

30 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Vandaag waren Jolanda en ik met z’n tweeën vrij. Eerst weer lekker uitgeslapen. Toen moesten we bedenken wat we zouden gaan doen. Ik dacht als we nu net als vorige week weer de hele dag binnen zouden blijven zou het niet goed komen. Dus ik had besloten om het centrum in te gaan. Eerst even een douche genomen en toen ik eronder uit kwam zei Jolanda ik ga ook wel met je mee. En omdat we gingen kijken naar leuke cadeautjes was de planning om elke schotse winkel in te gaan. Vol vertrouwen begonnen we eraan om elke winkel in en uit te gaan. Eerst kijken natuurlijk want we hebben nog alle tijd om het te kopen (zal je zien dat we uiteindelijk in tijdnood komen.

Toen we al even aan het shoppen waren kwamen we steeds dichterbij de store waar Shahir training heeft. We wisten dat hij om 4 uur klaar zou zijn en het was nu half 4. Tijd voor een kop koffie. Toen we in de rij stonden hadden we Shahir al gespot, hij stond barsupport. Kop koffie besteld en ofcourse ook wat lekkers erbij. Dit rustig opgegeten en op Shahir gewacht. Toen hij zijn spullen gepakt had zijn we weer verder gegaan. Een leuke toko gezien waar ze spullen van hout verkopen, amazing! Even gekeken of ze ook een telefoonhoesje hadden die om mijn tel past, en ja die was er. Ze kunnen er dingen op graferen, wat ik maar wil. Maar toch maar weer teruggelegd, ik kan altijd terug komen dacht ik maar zo. Toen zijn we de Royal Mile opgelopen. Dit is een straat tot aan het kasteel en dit is dus een straat van 1 mile. Halverwege kwamen we lachspiegels tegen en een paar leuke foto’s gemaakt, dit is van het obscura museum waar we aanstaande vrijdag naartoe gaan, tenminste dit staat op de planning. Ook kwamen we the scotch whiskey experience museum tegen, daar wil ik ook nog heen, misschien ook vrijdag. Toen we boven aan de berg kwamen waren we alle drie verbaast, wat een uitzicht! Hier hebben we even van genoten. Toen via een andere kant weer de berg af, een of ander glad paadje, en maar kijken waar we uitkomen. Heerlijk vind ik dat, op de bonnefooi.

Na veel lachen gieren brullen waren we beneden aanbeland. Halverwege nog een paar mooie plaatjes geschoten van Princes Street. Toen we weer op Princes Street zelf belande moesten we bedenken wat we nu zouden gaan doen. Ondertussen al wel bedacht dat we vanavond geen zin hadden om te koken. Mary al een berichtje gestuurd dat ze zelf voor eten moest zorgen. Dus de beslissing was om eerst even te gaan eten. En waar we beland waren kan ik beter niet zeggen, maar we zijn weer bij de KFC beland. Shahir is een fan van de KFC:P. Toen we daar een poos gezeten hadden en onze eten op hadden was weer de vraag wat gaan we nu doen.. gaan we naar het appartement of gaan we nog wat doen. Toen we op de klok keken was het nog niet zo laat. Dus de conclusie was om nog wat te gaan doen. Toen kwam ik met het idee om een willekeurige bus in te stappen en maar kijken waar we uitkomen. Dus wij in de eerstvolgende bus gestapt. Zo zie je nog eens wat van Edinburgh, we kwamen in een deel waar we nog nooit geweest waren. De busrit ging aardig snel, we hadden met z’n drieën goede gesprekken. Op een gegeven moment stopte de bus en gingen de lampen uit. Wij er uit en maar kijken of er weer een bus terug ging. We stapte uit bij een leuk restaurantje, terwijl ik het menubord aan het bekijken was werd ik geroepen door de andere, de bus startte weer. Dus wij al lachend dezelfde bus weer in, die buschauffeur zou wel wat gedacht hebben. Dus wij weer in de bus terug, we hebben bijna een heel rondje gemaakt. Toen we uitstapte constateerde we dat we zin hadden in wat zoets, chocomel of iets. Dus weer in de volgende bus om naar Ocean Terminal te gaan. Daar aangekomen hadden we een tentje opgezocht en wat gedronken en gegeten.

Toen we daar klaar waren was het al weer later dan gepland. De eerste bus naar het appartement genomen. Toen we daar aankwamen zijn we meteen naar bed gegaan. Alleen het slapen lukte niet echt. Jolanda en ik hadden de slappe lach. Na wat rumoer en het lachen, gieren, brullen zijn we eindelijk in slaap gevallen.

  • 06 November 2016 - 19:35

    Atella:

    Wat een gezellige boel zijn jullie! Word nog wat in Harmelen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janie

Ik hou van reizen en mensen op de hoogte houden wat ik aan het doen ben of gedaan heb. Dit is net wat makkelijker dan Facebook;)

Actief sinds 23 Okt. 2016
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 5107

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 13 November 2016

Edinburgh, Schotland voor mijn nieuwe baan

Landen bezocht: