Weer terug in Nederland, drukke laatste dagen.. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu Weer terug in Nederland, drukke laatste dagen.. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu

Weer terug in Nederland, drukke laatste dagen..

Door: Japie

Blijf op de hoogte en volg Janie

18 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Zoals jullie wel weten ben ik weer terug in Nederland. De laatste week is nogal druk verlopen. Ik dacht heb vast wel tijd om nog wat verslagen te schrijven, maar mislukt. Ik ben gebleven bij de vrijdag dat we op stap gingen met Ed, Marion en Andy. We hadden in de middag pas afgesproken met elkaar. En wat denk je, altijd als je kan uitslapen lukt het niet.. Nog wat in bed blijven liggen maar er uiteindelijk toch maar uit gegaan. Ik wilde nog graag langs de fanshop van de Hibs om een trainingstenue te kopen. En aangezien ik op tijd wakker was leek me dit een goed moment. Toen ik bij de kassa kwam nog even gevraagd of ze geen shirtjes met rugnummer hadden, leek me wat leuker. En toen zei die dat ik hem meteen kon laten bedrukken. Toen ik die keuze kreeg hoefde ik niet lang na te denken. Nummer 3 en mijn achternaam.

De rest van de dag zijn we dus met z’n alle op pad geweest. Naar Camera Obscura, the world of illusions. Erg leuk was dat, de grootste lol gehad! Ook ben ik daar getrouwd met Jolanda voor 2 pond, wat 1 pond had kunnen zijn maar lezen is best lastig:P Na dat avontuur zijn we een drankje wezen doen ergens, omdat we nog even moesten wachten met naar het restaurant gaan. Na een aantal drankjes was het dan tijd om te gaan uiteten. We hadden gereserveerd bij Frankie & Benny's. Heerlijk gegeten, nog een paar laatste drankjes en toen was het tijd om naar huis te gaan. Al met al een gezellige dag!

Zaterdag moesten we er erg vroeg uit, tenminste Shahir en ik. We moesten om kwart voor 8 op het verzamelpunt zijn. We hadden een tour geboekt door de Highlands en naar Loch Ness. Het was een lange dag in de auto/busje maar kan je zeggen, het was de moeite waard. Wat is schotland toch mooi! De mooiste landschappen gezien. De chauffeur had in ieder geval genoeg te vertellen want die heeft letterlijk de hele weg gepraat. Toen we uiteindelijk in Loch Ness waren beland hadden we ook nog een boottour. Gigantisch koud moet ik zeggen, maar diehard dat we waren de hele boottocht boven op het dek gezeten. Onderkoeld weer terug de bus in. Nu kon de terug rit beginnen, hadden in die tijd 2x een tussenstop en verder flink doorgereden. Om een uur of half 9 waren we weer terug in Edinburgh en hadden we nog even met Jolanda afgesproken die net klaar was met werken om een hapje te gaan eten.

En dan heb je de rest van de week, daar heb ik niet heel veel bijzonders gedaan dan gewerkt, gewerkt en oh ja, gewerkt. Wel nog de maandag avond een cursus latte art gehad in de store waar Jolanda en Mary training hadden. Erg leuk! Hartje niet helemaal gelukt maar wel een ander vormpje :P buiten het werk om heb ik nog geshopt om de laatste cadeautjes te krijgen. Wat uiteindelijk wel gelukt is gelukkig. Ook ben ik op de vrijdag afgetekend door Steven.

De laatste vrijdagavond dat we nog in Edinburgh waren hebben we een drankje gedaan met de collega’s waarmee Jolanda en Mary gewerkt hadden. Was een gezellig avondje! De zaterdag voor we weg gingen hebben we afgesproken met z’n vieren af te sluiten, wat uiteindelijk met z’n vijven is geworden omdat de dochter van Mary ook mee was. Eerst al stress gehad omdat Shahir nog aan het shoppen was en wij wilden gaan eten maar geen idee waar hij was. Uiteindelijk hebben we hem gebeld en zei die tegen ons nee gaan jullie maar eten ik moet nog wat dingen kopen. Nou dit was niet de afspraak dus wij hem uitgelegd dat die dit niet kon maken. Uiteindelijk zei die gaan jullie maar alvast dan kom ik er wel aan, ik moet nog naar de bus lopen. Wij stappen uiteindelijk de bus in en wie zit daar achter in de bus, Shahir. Moest een grap zijn. Uiteindelijk hebben we bij een Griekse toko gegeten. Na het eten daar is de dochter van Mary naar huis gegaan en hebben wij nog een koffie ergens anders gedronken. Toen we thuis kwamen hadden we of de keuze, de laatste spulletjes inpakken of gaan slapen en in de nacht de rest inpakken. Ik ging voor het laatste, dacht ik kan toch niet alles inpakken nu, kan ik dat beter vannacht doen. Mary en haar dochter hadden een vlucht eerder en moesten dus ook net wat vroeger opstaan. Wel heb ik ze nog horen weggaan en Mary nog horen bellen dat de taxi er al was. Uiteindelijk zijn wij eruit gegaan. De laatste dingetjes ingepakt en met onze zieke Jolanda naar de taxi gelopen. Die er al stond. We hadden al online ingecheckt, maar moet zeggen dat de rest heel soepel verliep. We hadden geen douane waar we doorheen moesten en stonden binnen no time aan de andere kant van het vliegveld. Een mooi plekje uitgezocht waar Jo nog even kon slapen in de hoop dat ze zich wat beter zou voelen. En waar Shahir en ik rustig een muziekje aan het luisteren waren of even een rondje over het vliegveld gelopen hadden. Dat rondje had ik beter niet kunnen doen, ik heb namelijk nog even het uittenue van Schotland gekocht, knalroze.

Deze week ben ik vrij geweest, wel lekker om even bij te komen van een drukke maand. Volgende week mogen we weer aan de bak en dan gaan we weer een nieuwe uitdaging tegemoet! De officiële opening van onze Starbucks is op maandag 12 December.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janie

Ik hou van reizen en mensen op de hoogte houden wat ik aan het doen ben of gedaan heb. Dit is net wat makkelijker dan Facebook;)

Actief sinds 23 Okt. 2016
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 5078

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 13 November 2016

Edinburgh, Schotland voor mijn nieuwe baan

Landen bezocht: