Vorige week maandag t/m donderdag #tedruk - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu Vorige week maandag t/m donderdag #tedruk - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Janie Boer - WaarBenJij.nu

Vorige week maandag t/m donderdag #tedruk

Door: Japie

Blijf op de hoogte en volg Janie

31 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Geen idee of er mensen zijn die mijn verslagen lezen behalve mijn moeder:P
Maar anders hebben jullie erg lang moeten wachten op mijn verslag/verslagen van de afgelopen twee weken.

Ik zal jullie vertellen, ik heb er ook weinig tijd voor gehad. En zou ik er de tijd voor hebben dan was ik zo moe dat ik in m'n nest lag. Ik was gebleven bij mijn verslag van zondag 30 oktober. Dat is al weer even geleden, i know..

De week die erna kwam, vorige week dus heb ik ook niet veel boeiends gedaan. Dit was een week waar ik het heel moeilijk had, erg moe en dus elk moment gepakt om m'n nest in te duiken.

Maandag 31 oktober heb ik een shift gelopen als SSV en aan het eind nog even de boeken ingedoken. Ik was eerder klaar dan op de planning stond, wat ik niet heel erg vond want die avond moest ik weer terug, we hadden een meeting. In de meeting werd alles verteld wat nodig was over de kerstperiode. Wel erg leuk om te horen hoe zij dat allemaal doen hier. Toen snel naar huis want de volgende morgen had ik weer een openingsdienst en moest ik weer om 6.15 aanwezig zijn.

Die dag heb ik ook een shift gelopen. Toen ik klaar was met werken had ik aardig trek en dacht voor ik naar huis ga, ga ik ergens een hapje eten. Toen ik aan de wandel was hoorde ik NL sprekende mensen achter me lopen. Ik wat langzamer lopen en dacht ineens, jeetje wat klinkt die stem zoals die van Mary. Dus ik ga wat langzamer lopen om toch even goed te luisteren, ik draai mijn gezicht half om ook even te kunnen turen. En ja hoor ik zie Jolanda en Mary lopen, ook toevallig. Dus terwijl we samen lopen denk ik, hmm ik wilde zo graag ergens eten. Maar gelukkig denkt Jolanda vaak hetzelfde als dat ik doe, en die begint met ja we wilde eigenlijk even ergens een hapje eten ergens. Nou ik deed nog net geen sprongetje maar dacht wel whoehoee. Jolanda was even haar hart aan het luchten over haar eerste dag in de nieuwe store, die niet zo goed bevallen was. Dus we gingen maar even comfort food eten, voor Jo is dat pizza, ik had een heerlijke huge hot dog. Daarna hebben we nog even boodschappen gedaan voor het avondeten. Toen we thuis kwamen heb ik een tukje gedaan voor het eten. Vandaag heb ik ook een aantal keren geprobeerd om Karel te bellen want die was jarig die dag, maar die wilde blijkbaar niet met me praten. Als laatste poging nog een snap naar Mow gestuurd dat ik hem maar feliciteer omdat Karel niet met me wilt praten. Na het eten hebben we een film gekeken en zijn we naar bed gegaan, want ik had onder de film al moeite om wakker te blijven..

Woensdag had ik een dagdienst, dit was een boekdag. Ik heb de hele dag in de boeken gezeten. Lekker in het café, koffie, laptop, muziek. Even een aantal modules doorwerken. Nou dat even duurde langer dan verwacht. Wat wel lekker was, in de middag kreeg ik hoog bezoek. Ed, (baas) Marion (zijn vrouw) en Andy (zoon) kwamen even op de koffie. Zij waren die ochtend geland in Edinburgh en gingen bij ons allemaal op bezoek die dag. Even kijken waar we nou de afgelopen weken aan het werk waren. Ik moet je zeggen, Ed was heel impressed over hoe groot het café hier is en al helemaal hoe druk het hier is. Een gezellig babbeltje gemaakt en nog even uitgelegd hoe ze bij de andere stores konden komen, en toen moest ik weer aan het werk. Nog even door gebikkeld en was ik eerder klaar dan de bedoeling was. Omdat ik mijn laptop mee had kon ik een verslag schrijven. Ook heb ik een Unalome getekend, je moet wat om de tijd vol te krijgen. En vandaag was de dag dat Karel toch wel met me wilde praten, ze belde me. Het laatste halfuur heb ik met haar gebabbeld, erg gezellig zoals altijd.

Ik had van Jolanda al een appje gehad dat ze na het werk graag bij een toko wilde eten waar we eerder langs gelopen waren. Dus ik kon kiezen, naar huis en dan weer naar het centrum of overleven in het centrum. Toen dacht ik laat ik nu de persoon zijn die uren in een Starbucks kan zitten. Ik ben niet in mijn eigen Starbucks gaan zitten maar bij de Starbucks op het station (waar ook die toko was waar Jo wilde eten) Koffie besteld, laptop op tafel en weer een verslag schrijven. Een paar uur later kwamen dan daar Jolanda en Mary aan. Net op tijd want die Starbucks ging over een paar minuten dicht. Mijn spullen ingepakt en geconstateerd dat de etensplek waar we heen wilde gaan dicht was.. Nou dan maar op zoek naar een andere Toko. Toen we aan de wandel waren kwamen we een plekje tegen. Wij naar binnen, trap op. Was een rare toko maar we zijn toch gebleven om te eten, soort chinees ofzo. Liep allemaal een beetje stroef daar maar uiteindelijk wel lekker gegeten. Toen naar huis en naar bed gegaan. Een dag in de boeken is toch best wel vermoeiend.

Die donderdag had ik een dienst van 6.15 tot 15.00 uur. Weer lekker vroeg mijn nest uit. Ik moet toegeven dat ik heel erg moeite had die dag. Maar de vrijdag waren we allemaal een dag vrij om op stap te gaan met Ed, Marion en Andy dus we konden uitslapen, heeeerlijk. Weer een shift gelopen die dag. Toen ik klaar was ben ik naar huis gegaan. Mary was al thuis en die keek me heel raar aan toen ik binnen kwam. Bleek dat ze Jolanda had verwacht, verkeerd gekeken op ons lijstje met diensten. En wat denk je, daar had ze ook rekening mee gehouden met eten, spruitjes, iegh haha. Terwijl Mary bezig was met het eten ben ik in bed gaan liggen met mijn laptop, muziekje en een verslag geloof ik. Alleen is er niet heel veel van gekomen, ik was in slaap gevallen met de laptop nog op schoot. Bleek dat Mary de laptop had weggehaald. Niets van gemerkt. Toen Jolanda uiteindelijk thuis was had ze me wakker gemaakt om toch nog even wat te eten. Beetje gegeten met Jolanda en nog even op de bank gezeten. Daarna onze nest ingedoken met de gedachte dat we voor vrijdag geen wekker hoefde te zetten, was toch wel een lekker moment. We hadden namelijk om 2 uur pas afgesproken met Ed, Marion en Andy.

  • 10 November 2016 - 13:50

    Atella:

    En toch vindt moeder het heel fijn om je verslagen te lezen! #misjoubaie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janie

Ik hou van reizen en mensen op de hoogte houden wat ik aan het doen ben of gedaan heb. Dit is net wat makkelijker dan Facebook;)

Actief sinds 23 Okt. 2016
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 5106

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 13 November 2016

Edinburgh, Schotland voor mijn nieuwe baan

Landen bezocht: